چگونه میتوان تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی را در محیطهای دانشگاهی احیا کرد و بیانگیزگی دانشجویان را از بین برد
در راستای ارتقای سواد اطلاعاتی و تفکر انتقادی دانشجویان، متخصصان حوزه علم اطلاعات و دانششناسی پیشنهاد ایجاد «پاتوقهای اطلاعاتی»، «میزگردهای ماهانه» و «تقویت روحیه پرسشگری در کلاسهای درس» در دانشگاهها را مطرح کردهاند. این طرح با هدف تقویت روحیه پرسشگری و خلاقیت دانشجویان و مقابله با چالشهای عصر دیجیتال، از جمله وابستگی به هوش مصنوعی و بی انگیزگی برای شرکت در کلاسهای حضوری، ارائه شده است.